czwartek, 4 lutego 2016

Rafaello babeczki jaglanej na przekrór na tłusty czwartek

Dzisiaj jest tłusty czwartek więc nie mogło zabraknąc czegoś słodkiego. Ja fanką pączków nie jestem, więc na przekór na tłusty czwartek zrobiłam rafaello babeczki z kaszy jaglanej. Do tego przepisu zainspirowała mnie sojaturobie.pl.

Już kiedyś robiłam jaglane eafaello, którego przepis znajdziecie tutaj. Jednakże te babeczki powalają z nóg !!!






PRZEPIS:

Składniki:

1 szklanka kaszy jaglanej
1 i 1/2 szklanki mleka kokosowego
2 szklanki wiórków kokosowych + do obsypania
2 czubate łyżki zapachowego oleju kokosowego (ja nie miałam więc dodałam kilka kropel migdałowego)
laska wanilii (opcjonalnie)
8 łyżek ksylitolu lub jeśli chcecie więcej kaloryczne to 6 łyżek cukru. Należy spróbowac na słodkość, bo dla mnie 8 łyżek ksylitolu było ok
1 szklanka migdałów
4 sztuki daktyli
2 łyżki oleju kokosowego



1. Kaszę płuczemy na sitku i wrzucamy do gotującej się wody. Na 1 szklankę kaszy 2 szklanki wody. Gotujemy, aż kasza wchłonie całą wodę.
2. W mikserze mielimy orzechy z daktylami i olejem kokosowym. Wykładamy jako spód do foremek. Lub jeśli chcemy do do jednej dużej formy na ciasto. Wkładamy do zamrażarki na czas przygotowania masy.
3. Wiórki kokosowe mielimy w blenderze na mniejsze wióreczki
4. Do kaszy dodajemy mleko kokosowe, ksylitol, zapach kokosowy i mielimy na gładą masę. Dodajemy wiórki i wszystki dokłądnie mieszamy.
5. Do foremek ze spodem orzechowym wykładamy masę, posypujemy wiórkami, uklepujemy i wkładamy na conajmniej godzinę do lodówki.

...i GOTOWE !!

 












Opcja na mały posiłek do pracy, szkoły na uczelnie lub na drogę.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz