sobota, 7 września 2013

Kurczak curry z warzywami i z ryżem - smak kuchni indyjskiej

        Dzisiaj na obiad postanowiłam zrobić danie z kurczakiem, z warzywami w klimacie kuchni indyjskiej. Tak się rozpędziłam z gotowaniem, że zapomniałam zrobić dla Was zdjęcia, jak po kolei wszystko robiłam, ale mam dwa zdjęcia finałowe. Danie wyszło przepyszne. Mam nadzieję, że i Wam zasmakuje J





PRZEPIS (na około 6 porcji):

Składniki:

500 g piersi z kurczaka
0,5 cukinii, średniej wielkości
0,5 kalarepy
1 mała cebulka
1 mała żółta papryka
2 marchewki, średniej wielkości
2 ząbki czosnku
150 ml śmietany SOJOWEJ (Używam śmietany sojowej ponieważ mój mąż jest uczulony na białka kazeinowe czyli wszystkie produkty mleczne. Możecie spróbować dodać zwykłej śmietany do zup.)
Przyprawy: curry, pieprz, ostra papryka, zioła prowansalskie

1,5 kubka ryżu, porcja dla 6 osób. (Użyłam ryżu białego, ale możecie wykorzystać np. brązowy. Moja dieta jest na tyle urozmaicona i bogata w błonnik, że mogłam pozwolić sobie dzisiaj na biały ryż J )

  1. Kurczaka kroimy w kostkę, macerujemy w przyprawach i odrobinie oleju. Odstawiamy do lodówki.
  2.  Kroimy w plasterki obraną marchew, w ćwiartki lub kostkę cukinię, w kostkę kalarepę i paprykę. Wszystkie warzywa wrzucamy do jednego garnka, podlewamy odrobiną wody  i dusimy.
  3.  Kroimy w kostkę cebulę i dodajemy do warzyw.
  4.  Po 5 – 10 minutach dodajemy kurczaka i dusimy wszystko na małym ogniu.
  5.  Po 5 minutach dodajemy wyciśnięty czosnek.
  6. Na koniec dodajemy śmietanę i 2-3 łyżki curry i sól do smaku. Chwilę jeszcze razem dusimy. Warzywa powinny być lekko miękkie tzw. al. Dente.  
  7. W między czasie gotujemy ryż. Na 1,5 kubka ryżu gotujemy 3 kubki wody z oliwą i szczyptą soli. Ryż wrzucamy do wrzącej wody i gotujemy na małym ogniu.



                                                                  ….i GOTOWE!!!




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz