środa, 2 kwietnia 2014

Jabłecznik z kaszy jaglanej

Już od jakiegoś czasu miałam ochotę na upieczenie tego ciasta, którego przepis znalazłam tutaj . Dzisiaj przydarzyła się okazja, czyli "babskie ploteczki przy kawie i nie tylko" ;)

Przepis jest łatwy, a ciasto wyszło pyszne :)





PRZEPIS:
SKŁADNIKI:

1,5 kg jabłek
300 g surowej kaszy jaglanej
2 łyżki miodu
2 łyżeczki cynamonu



1. Jabłka ścieramy na tarce



2. Wsypujemy "surową" (nieugotowaną) kaszę jaglaną



3. Dodajemy miód i cynamon. Wszystko mieszamy. 



4. Wykładamy na blachę i pieczemy w 200 st.C 90 minut.



...i GOTOWE !!!






18 komentarzy :

asdgfghjkl' pisze...

ile to ma kalorii? :) super stronka!!!

Jahstina pisze...

Wow, wygląda naprawdę smakowicie :)

Dzixona pisze...

Bardzo ciekawe aż chyba spróbuje !

Dietetycznie na co dzien pisze...

1 kawałek ma około 80-100 kcal :)

Unknown pisze...

Wow, zrobię jutro :) Kocham jabłka <3

Zabieganydietetyk pisze...

pysznie wygląda- super :))

Milena Galuba - ZDROWI W ŁODZI pisze...

Wow jaki super przepis! Łatwy i smaczny. :)

Janette pisze...

Właśnie włożyłam do piekarnika! Mrrr :) nie mogę się doczekać ! :)
A po jabłeczniku zrobię ciasto marchewkowe:) także zaszaleję dzisiaj :P

I dziękuję za przepisy - dodam komentarz gdy już będziemy wcinać :)

Dietetycznie na co dzien pisze...

cieszę się bardzo, że zainspirowałam ;) hehehe...a ciasta w sumie oba są też super :) Zatem czekam na opis wrażeń ;) powodzenia !!! :)

Janette pisze...

Hej:) ciasto wyszło dobre aczkolwiek wiem jaki błąd zrobiłam:) nie zmieściłam 1,5 kg jabłek do thermomixu więc użyłam mniej oraz za mocno je zmiksowałam - co spowodowało, że słabo było je czuć. I chyba na tą ilość jabłek dałam za dużo kaszy bo było strasznie suche - ale zrobiłam także lody bananowe i podwalam kawałek ciasta z lodami i wtedy komponowało się idealnie:)
w każdym razie - w następny weekend zrobię jeszcze raz - tym razem więcej jabłek dodam:)

Dietetycznie na co dzien pisze...

Tak, dokladnie jest bardzo wazne aby dac odpowiednia ilosc jablek, wtedy wyjdzie super :) powodzenia ;)

Unknown pisze...

Witam, czy mozna zrobic z ugotowanej kaszy jaglanej? Wyjdzie z tymi skladnikami?

Dietetycznie na co dzien pisze...

Witam, nie wiem nie próbowałam. tutaj dodaje się nieugotowaną kaszę, ponieważ na tą ilość jabłek ona wciągnie sok, a jak będzie ugotowana, to nie wiem czy nie będzie "zakalca". Chodź w tym przypadku zakalec to złe określenie. Proszę próbować i dać znać ;)

Paula pisze...

Witam! Czy to ciasto ma niski indeks glikemiczny?

Unknown pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Unknown pisze...

Hej, czy można zamienić miód na np.ksylitol? Czy miód jest konieczny dla utrzymania dobrej konsystencji?

gość pisze...

A jaka duża ta forma ?

Dietetycznie na co dzien pisze...

Używam zawsze 30 cm. Pozdrawiam :)

Prześlij komentarz