poniedziałek, 2 grudnia 2013

Zupa dyniowa z kurczakiem i mleczkiem kokosowym

Już jakiś czas, jak to się mówi, "chodziła za mną zupa dyniowa". Oto co udało mi się ugotować :)




PRZEPIS:

SKŁADNIKI:
1,5 l wody
1 mała dynia (ja użyłam hokkaido)
0,5 kg piersi z kurczaka
1 cebula
200 ml mleczka kokosowego
5-6 ziemniaków
imbir
przyprawy: pieprz czarny, curry, ostra papryka, słodka papryka, sól



1. Mięso kroimy w dowolnej wielkości kawałki. Macerujemy w pieprzu i paprykach. Odstawiamy do lodówki na około 15 minut

2. Dynię i ziemniaki kroimy w kostkę i wrzucamy do wrzącej wody.





3. Cebulę i imbir (dowolna ilość, zależnie jak bardzo lubicie, ja użyłam około 3 cm) siekamy drobno w kostkę i dusimy na patelni beztłuszczowej, dodając curry.




4. Jeśli ziemniaki i dynia już są miękkie, odlewamy około 1/3 lub 1/2 część i blenderujemy. Łączymy wszystko ponownie. Dodajemy cebulę, mleczko kokosowe i mięso. Doprawiamy do smaku i jeszcze chwilę gotujemy, aż do momentu kiedy mięso będzie gotowe. 



...i GOTOWE !!!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz