sobota, 18 stycznia 2014

Brownie bezglutenowy z fasoli (babeczki/muffiny)

       Ja to często u nas w domu bywa, mieliśmy "weekendowego", bardzo interesującego gościa. Na tę okazję przygotowałam kurczaka po tajsku, do którego przepis znajdziecie tutaj

       Dodatkowo nie mogło zabraknąć czegoś na deser :) Postanowiłam przygotować coś bezglutenowego. Miałam ochotę na brownie, do którego oryginalny przepis znajdziecie tutaj







PRZEPIS:

SKŁADNIKI:
450 g ugotowanej fasoli lub z puszki

3 łyżki oleju lub 1 łyżka masła 

4 jajka

2 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

1 łyżeczka waniliowego extraktu (opcjonalnie, ale nie koniecznie)

2 łyżki brązowego cukru
300 g czekolady bezglutenowej z orzechami, mlecznej lub gorzkiej



1. Białka jaj oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę, pod koniec dodajemy cukier. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, dodając masło



2.  Fasolę, kakao, proszek do pieczenia, extrakt z waniliowy, olej, żółtka jajka wrzucamy do miksera i miksujemy na gładka masę. Oczywiście możemy tradycyjnym mikserem do ciasta wymieszać



Udało mi się znaleźć czekoladę bez glutenu :) 


3. Do zmiksowanych składników dodajemy czekoladę, dalej miksując. Do całości dodajemy ubitą pianę z białek i mieszamy dokładnie łyżką. 



4. Wykładamy wszystko na blachę 30 cm x 20 cm lub do foremek na muffiny i pieczemy w 170ºC (termoobieg) przez 20-35 minut




...i GOTOWE !!!!








Brak komentarzy :

Prześlij komentarz