wtorek, 14 czerwca 2016

Spaghetti z cukinii

Dzisiaj mając chwilę czasu, pędziłam kilka godzin w kuchni. Wypróbowałam kilka przepisów, ale jednym z nich chę się Wami podzielić. Spaghetti z cukini znalazłam u Lifemanagerka, której bloga serdecznie Wam polecam.  

Podkreślę, że danie jest bardzo proste i smaczne. 







PRZEPIS:


Składniki na 2-3 porcję:
2 średniej wielkości cukinie
natka pietruszki
ząbek czosnku
parmezan (około 1 łyżka startego)
pestki słonecznika i/lub orzechy włoskie (1 czubata łyżka i do posypania)
suszone pomidory w oleju
sól, pieprz

1. Cukinie kroimy w paseczki i parujemy przez kilka minut. Powinna być lekko twarda. Ja użyłam sitka, które włożyłam do garnka, ale oczywiście można użyć parowaru lub garnków do gotowania na parze.

2. W blenderze miksujemy posiekaną pietruszkę, parmezan, nasiona, czosnek i 1 łyżka oliwy z pomidorów. Ja dorzuciłam jeszcze 3 suszone pomidory. Możemy lekko posoli i dodać pieprz. Wszystko dokładnie miksujemy. Jeśli nie chcemy żeby czosnek był bardzo intensywny, polecam uparować go przez kilka minut z cukinią.

3. Cukinię wykładamy na talerz. Pesto z pietruszki możemy podgrzać przze chwilę na pateli, ale nie jest to konieczne. Posypujemy cukinię.

...i GOTOWE !!




1 komentarz :

bb pisze...

Robiłam kiedyś takie coś :) pyszne jest

Prześlij komentarz