poniedziałek, 2 września 2013

Pulpety na parze

    Dzisiaj chciałam Wam napisać przepis na "PULPETY NA PARZE", które można wykorzystać do  posiłków obiadowych.




(Z góry przepraszam za jakość zdjęć, ale niestety popsuł nam się aparat fotograficzny, a moją komórką zdjęcia nie wychodzą zbyt dobre. Jednakże myślę, że są stosunkowo czytelne ;) )

PRZEPIS:

Składniki:
400 g mięsa mielonego, ja użyłam drobiowego
1 jajko
1 mała cebulka
4 łyżki bułki tartej
przyprawy do smaku: słodka papryka, pieprz mielony, pieprz ziołowy, zioła prowansalskie, majeranek 



Ja użyłam parowaru, ale świetnie się nadają garnki do gotowania na parze lub zwykłe sitko lub gaza tetrowa nałożona na garnek z gotującą się wodą.


1. Dodać do mięsa pokrojoną w drobną kostkę cebulę, jajko, bułkę tartą, zioła. 


2. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać.


3. Uformować mięso w kulki (jak na zdjęciu poniżej)



4. Wyłożyć na parowar.


5. Ja dodatkowo do porcji obrałam ziemniaki, można również podawać np z kaszą gryczaną lub ryżem.

6. Czas parowania, to około 15 - 20 minut. Ja przed wyłączeniem sprawdziłam jednego pulpeta czy mięso jest już gotowe.




Na jedną porcję wykorzystałam 4 pulpety podając z ziemniakami (około 4 małe ziemniaki) i z dowolnymi surówkami.


1 porcja czyli 4 pulpety - około 100 g zawiera:
 Energia: 200 kcal Białka: 16,92 g Tłuszcze: 9,99 g Węglowodany: 11,97 g Błonnik: 1,4 g


ŻYCZĘ SMACZNEGO!!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz