czwartek, 19 września 2013

Zupa ogórkowa bez "glutaminianu sodu"

Jak ugotować pyszną, tradycyjną zupę ogórkową bez dodatków kostek rosołowych, przypraw typu "vegeta"? oto przepis :)





PRZEPIS:


Składniki:

3 duże marchewki
około 4 ziemniaki
1 cebula
skrzydełko kurczaka, może być udko
seler
ogórki kiszone (najlepiej domowe, ja wykorzystałam ogórki zrobione przez moją mamę :) )
ziele angielski w kulkach, pieprz w kulkach, pieprz mielony, liść laurowy
P.s. Możemy też dodać pietruszkę korzeń (ja nie miałam)



1. Do zimnej wody około 1,5 l wrzucamy 2-3 liście laurowe, około 5-6 kulek ziela angielskiego i około 5-6 kulek pieprzu w kulkach. Doprowadzamy do wrzenia i wrzucamy do wrzącej wody skrzydełko. Gotujemy na małym ogniu.


2. Kroimy marchew


3. Kroimy w kostkę ziemniaki



4. Kroimy w kostkę selera (dozwolona ilość, ja użyłam około 1/4 dużego selera)


 5. Wszystkie warzywa wrzucamy do gotującej się wody.



6. Jak warzywa są już prawie miękkie, dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę


7. Na koniec trzemy ogórki. Ja dałam 8 średniej wielkości (przepraszam za brak zdjęcia). Jak warzywa są już miękkie dodajemy ogórki, możemy dolać soku z ogórków jeśli chcemy aby zupa była bardziej kwaśna (wszystko zależy od Waszego gustu). 

8. Na koniec doprawiamy mielonym pieprzem. Też możemy dosolić, jeśli jest taka potrzeba, ja już nie dosalałam, bo ogórki były słone.


...i GOTOWE!!!


Można spożywać na śniadania, obiady i/lub na kolację z 2 kromkami chleba lub krążkami ryżowymi. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz