środa, 20 listopada 2013

Pierożki z soczewicą i dynią z mąki gryczanej (BEZGLUTENOWE)

Moje pierwsze bezglutenowe pierożki. Nie było łatwo przygotować ciasto, ale dałam radę ;) Pomysł na ciasto bezglutenowe znalazłam TUTAJ. Bardzo ważne jest, aby ciasto przygotować dokładnie tak jak jest w instrukcji, bo w innym przypadku nie będzie elastyczne.Farsz to mój własny pomysł :) mam nadzieję, że Wam zasmakują.




PRZEPIS (około 30-35 pierogów):

SKŁADNIKI:

Farsz:
0,5 kubka soczewicy zielonej
0,5 dyni hokkaido
1 cebula
1 ząbek czosnku 
przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka

Ciasto:250g mąki gryczanej (1,5 kubka)
100g mąki ziemniaczanej (ok. 2/3 kubka)
1 łyżkę oleju słonecznikowego
250ml wrzącej wody (1 kubek)
szczypta soli


1. Soczewicę gotujemy do miękkości, ale uważajmy, aby jej nie rozgotować


2. Kaszę gryczaną mielimy na mąkę


3. Dynię ścieramy na dużych oczkach



4. Cebulę kroimy w kostkę i dusimy na patelni beztłuszczowej. Możemy dodać odrobinę oleju. Dodajemy posiekany drobno ząbek czosnku po około 4 minutach


5. Jak cebula będzie zeszklona dodajemy dynię i podsmażamy jeszcze około 5 minut


6. Dodajemy do soczewicy i wszystko dokładnie mieszamy. Doprawiamy do smaku


7. WAŻNE PRZYGOTOWANIE CIASTA:
1. mąki mieszamy i wsypujemy do miski.
2. stopniowo dodajemy wrzątku, zagarniając mąkę do środka nożem. Na koniec dodajemy oleju
3. ciasto wyrabiamy dokładnie ręką, aż będzie elastyczne. Jeśli będzie za suche dodaj odrobiny wody. Jeśli będzie zbyt mało elastyczne dodaj mąki ziemniaczanej

8. Formujemy pierogi i wrzucamy do wrzącej wody. Gotujemy 1 minutę po wypłynięciu.


....i GOTOWE !!!






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz