piątek, 18 lipca 2014

Pierś z kurczaka w idnyjskim sosie szpinakowym

       Uwielbiam połączenie szpinaku z klimatami kuchni indyjskiej. Jak idziemy na obiad do naszej ulubionej restauracji indyjskiej, zawsze biorę kurczaka w sosie szpinakowym. Dzisiaj postanowiłam chodź trochę odtworzyć ten smak. Oto co mi wyszło ;)






PRZEPIS:


Składniki:
500 g piersi z kurczaka
400-500 g szpinaku (ja użyłam mrożonego, ale można oczywiście dodać świeże liście)

1 cebula
1-2 ząbki czosnku
korzeń imbiru
śmietana (ja użyłam sojowej, ale świetnie pasuje do tego 30% czyli tzw. słodka śmietana)

mleczko migdałowe (opcjonalnie)
1 łyżeczka masła

płatki migdałowe
kumin rzymski (mielony)
goździki
cynamon
pieprz czarny mielony
ostra papryka (mielona)
kurkuma 
curry



1. Mięso kroimy w kostkę i marynujemy z posiekanym w paski imbirem, 1 łyżeczką kurkumy, 0,5 łyżeczki kuminu, pieprz 



2. Szpinak rozmrażamy, dodajemy 3-4 goździki


3. Czosnek i cebulę siekamy drobno. Smażymy. Dodajemy kumin, curry. Czekamy aż się cebula zeszkli.



4. Do szpinaku dodajemy cebulę, mięso, śmietanę (małe opakowanie) i około 4-5 łyżek mleczka kokosowego. Dusimy na małym ogniu, aż mięso będzie gotowe




5. Dosypujemy 3-4 łyżki płatków migdałowych.

...i GOTOWE !!!!

1 komentarz :

pokonacsiebie pisze...

Podoba mi się połączenie przyprawy ze szpinakiem :)

Prześlij komentarz