niedziela, 29 marca 2015

Zapiekany bakłażan z farszem jaglano-drobiowym

Przyznaje się bez bicia, że jeszcze nigdy nie jadłam bakłażana ;) dlatego też postanowiłam dzisiaj przygotować zapiekanego na obiad....i co sądzicie o moim debiucie? ja jestem sama z siebie dumna ;)



PRZEPIS:

Składniki:
2 bakłażany
2 piersi z kurczaka
1 marchew
2 cebule
0,5 filiżanki kaszy jaglanej
2 jaja
2 łyżki nasion siemienia
sól i czosnek



1. Kaszę gotujemy w 1 filiżance wody. Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy. 




2. Mięso mielimy, jak widać ja użyłam blendera, ale ważne, aby wcześniej pokroić mięso w kostkę. Do zmielonego mięsa dodajemy sól, czosnek (ilość wedle uznania) i siemię.




3. Bakłażana kroimy na pół i wydrążamy miąższ, który kroimy w kostkę i dorzucamy do cebuli. Podsmażamy.





4. Dodajemy mięso do cebuli i bakłażana, lekko podsmażamy.



5. Marchew ścieramy na tarce o dużych oczkach. Dodajemy kaszę, mięso i jaja. Wszystko dokładnie mieszamy i nadziewamy bakłażany. 








6. Farszu wyszło dużo, dlatego resztę włożyłam do foremek i zapiekłam razem z bakłażanami.

7. Wszystko wkładamy do nagrzanego piekarnika w 200 st.C na około 20 minut


...i GOTOWE !!! SMACZNEGO :)




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz