poniedziałek, 30 listopada 2015

Pierogi bezglutenowe ze szpinakiem i łososiem



PRZEPIS (na około 35 sztuk):

Składniki:
Ciasto:
50 g kaszy jaglanej na sypko (około 0,5 szklanki)
100 g mąki ryżowej (plus do podsypywania)
40 g mąki ziemniaczanej
lub zamiast mąki ryżowej i ziemniaczanej 140 g mąki bezglutenowej (ja użyłam gotowej mieszanki firmz Schär)
40 g siemienia lnianego (mielonego)
2 łyżki oliwy
200-250 ml gorącej wody
sól
Farsz:
100 g wędzonego łososia
100-200 g szpinaku mrożonego
4 pieczarki
malutka cebula lub szczypiorek
2 łyżki pesto

1. szpinak rozmrażamy na patelni, pieczarki dusimy z cebulką i dorzucamy pokrojonego drobno łososia. Wszystko pieszamy ze szpinakiem i pesto



2. W między czasie gotujemy kaszę jaglaną. Na jedną porcję kaszy 2 porcje wody. Nie zapomnij przepłukac kaszy przed gotowaniem

3. Do kaszy jaglanej dodajemy mąki, oliwę, siemię, gorącą wodę i sól. Wszystko blenderujemy. Wyciągamy do miski i podsypując mąką, wyrabiamy ręką, aż do momentu kiedy nie będzie się kleić do ręki.

4. Formujemy placuszki (dowolny sposób ;) ja robiłam kuleczki, które wałkowałam, można też wyciskać szklanką)

5. Lepimy pierożki i gotujemy w wodzie lekko osolonej z olejem 



 ...i GOTOWE !!!

Ja podałam z sałatką z kapusty czerwonej.



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz