sobota, 28 listopada 2015

Serniczki jaglane ze śliwką i gorzką czekoladą (BEYGLUTENOWE)

W środę przyszła mi ochota upieczenia czegoś słodkiego i z pomoca przyszła Natchniona :) Oto co udało mi się wyczarować z jej pomocą.







PRZEPIS:

Składniki:
100 g migdałów
1 łyżka kakao
30 g oleju kokosowego
3 łyżki syropu z agawy
¼ łyżeczki proszku do pieczenia (bezglutenowego)
100 g suchej kaszy jaglanej
puszka mleka kokosowego (tylko stała część)
100 ml syropu z agawy
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub amaretto (ja dodałam amaretto)
100 g suszonych śliwek
100 g gorzkiej czekolady
5 łyżek mleka roślinnego
1. Kaszę jaglaną opłucz na sitku. Ugotuj na małym ogniu 2 i 1/2 szklanki wody. Pozostaw do wystudzenia
2. Wiórki i migdały zmiel na mąkę. Wymieszaj z proszkiem, olejm kokosowym i syopem z agawy. Przełóż d foremek lub jednej dużej formy jeśli chcesz mieć ciasto. Ja użyłam małych foremek. Ugnieć dobrze i wygladź. Podpiecz około 12 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.
3. Śmietanę kokosową ubij jak kremówkę
4. Przestudzoną kaszę zmiksuj dokładnie w blenderze wysokoobrotowym. Dodaj śmietanę, syrop oraz wanilię lub amaretto i wymieszaj na minimalnych obrotach.
5. podpieczone ciasto pokryj masą jaglaną
6.  Na wierzchu ułóż pokrojone w paski śliwki
7. Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej wraz z mlekiem i polej ciasto
8. Wstaw na co najmniej godzinę do lodówki
...i GOTOWE !!!







Brak komentarzy :

Prześlij komentarz