poniedziałek, 9 grudnia 2013

Danie z ciecierzycy- sos curry z brokułami

Naszła mnie chęć na ciecierzycę i kuchnię indyjską, zatem połączyłam jedno z drugim i zrobiłam taki oto sos z ciecierzycy :) 



PRZEPIS:

SKŁADNIKI:
250 g (na sypko) soczewicy NAMACZAMY PRZEZ NOC W WODZIE
1 brokuł
1 papryka
1 cebula
2 średniej wielkości marchewki
200 g pieczarek
przyprawy: przecier z ostrych papryczek, curry, sól 


1. Soczewicę gotujemy około 40 minut. Ja zalałam na 1 porcję soczewicy 2 porcje wody i jak było za mało to dolewałam. PAMIĘTAJ: nie sól soczewicy podczas gotowania, bo to spowoduje, że będzie twarda. 
2. Wszystkie warzywa kroimy w dowolnej wielkości kawałki i dorzucamy do gotującej się soczewicy. 



 3. Jak warzywa będą już miękkie, odlewamy chochelką wodę, 1/3 soczewicy z marchwią, cebulą. Jak wpadną pieczarki i brokuł, to nic nie szkodzi. Odłożone części blenderujemy. Dodajemy z powrotem do całości. Doprawiamy curry, solą i przecierem z papryczek.  


Podajemy z ryżem. Ja wykorzystałam mój ulubiony-mieszanka basmati z dzikim



... i GOTOWE !!!


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz