środa, 10 grudnia 2014

Pierogi bezglutenowe z mięsem drobiowym

Kolejny odkryty przeze mnie wspaniały blog z którego można czerpać inspiracje kulinarne. Natchniona.pl, to blog, do którego czytania szczerze zachęcam. Ja dzięki Niej zrobiłam wczoraj te oto pierogi z mięsem. Ciasto jest super i będzie się nadawać na świąteczne pierogi bezglutenowe. A jak ja przygotowałam moje danie na dzisiaj? Zachęcam do zrobienia :)



PRZEPIS (na około 60 sztuk):

Składniki:
Ciasto:
100 g kaszy jaglanej na sypko (około 0,5 szklanki)
200 g mąki ryżowej (plus do podsypywania)
80 g mąki ziemniaczanej
80 g siemienia lnianego (mielonego)
3 łyżki oliwy
400 ml gorącej wody
sól
Farsz:
2 piersi z kurczaka
pieczarki
1 duża marchew
1 cebula
pieprz, papryka, sól



1. Kaszę gotujemy na małym ogniu w około 1 szklance wody (1 porcja kaszy 2 porcje wody)



2. Pierś z kurczaka posypujemy przyprawami, zawijamy w folię i wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 200 st.C, na około 25 minut.



3. W tym czasie obieramy pieczarki, kroimy w kostkę i dusimy na małym ogniu




4. Do pieczarek dodajemy posiekaną w kostkę cebulę, dusimy. Następnie dodajemy startą na tarce marchew i wszystko dusimy jeszcze chwilę.


5. Mięso po wyciągnięciu z piekarnika blenderujemy i mieszamy z pieczarkami. Doprawiamy do smaku.




6. Do kaszy jaglanej dodajemy mąki, oliwę, siemię, gorącą wodę i sól. Wszystko blenderujemy. Wyciągamy do miski i podsypując mąką ryżową wyrabiamy ręką, aż do momentu kiedy nie będzie się kleić do ręki.



7. Wałkujemy i wycinamy formy na pierogi



8. Nakładamy farsz i formujemy pierogi



9. Pierogi wrzucamy do wrzącej wody z odrobiną oleju i soli. Po wrzuceniu czekamy, aż wypłyną i gotujemy jeszcze około 1 minutę.




....i GOTOWE !!!

Ja podałam z surówką z marchwi i jabłka




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz